rss search

“Welke dag is het vandaag?”

line

Dat is zo’n beetje de meest gesproken zin hier Down Under. Meestal kom je daar dan achter door te achterhalen welke dag je bijvoorbeeld een driedaagse zeiltrip op de Whitsundays hebt geboekt en hoe lang het nog duurt voordat het zover is.

In dit geval is het dus zaterdag want om 6:00 PM worden we opgehaald om 3 dagen en nachten op een joekel van een zeilschip de Whitsundays te bewonderen. Inclusief een duiktrip, want als je er tocht bent…

Het weer hier in Airlie Beach is de afgelopen 2 dagen fantastisch. Zon, zon en zon. Dus we hopen op dezelfde omstandigheden straks op de oceaan!

Met de Camper
Ik zie dat het al weer ruim 2 weken geleden is dat ik wat heb geschreven. Het lijkt 2 maanden. De laatste keer zat ik in Townsville onderweg naar Cairns om Rick op te halen van het vliegveld. Samen zijn we nog 3 dagen in Cairns geweest. En die stad is vooral feesten. En hoe gek het ook mag klinken, dat hadden we al snel gezien. Er is niet veel te doen in die stad en het weer was te slecht om mooi te kunnen duiken. Daarom hebben we besloten om na het ophalen van onze schitterende camper door te rijden naar Cape Tribulation! 1 van de meest noordelijke puntjes in Queensland waar je zonder 4WD kan komen. Vanuit Cairns zijn we eerst naar Port Douglas gereden. Een schitterende route langs de Oceaan en naar mijn mening nog mooier dan de Great Ocean Road. Echt prachtig! Kleine heuvelachtige slingerweggetjes op maar een paar meter van het water….heerlijk! De hengel kon in principe uit het raam….Wink

Port Douglas is een mooi, klein dorp. Deed me denken aan Noosa. Relaxte sfeer, mooie omgeving, leuk centrum met veel restaurantjes, barretjes en winkeltjes. Daar aangekomen hebben we eerst eens een paar grote steaks op de BBQ naast de zee gelegd. Samen met twee Duitsers daar genoten van een paar biertjes! Nederland – Uruquay hebben we vervolgens die nacht/ochtend in een hostel gekeken. Terwijl wij om 7 uur ‘s ochtends na de wedstrijd nog even het bed in doken stond het hele land op zijn kop. Dat bleek wel toen broeder Paul dronken (en niet alleen van geluk) vanuit de hoofdstad belde….. “waarom lig je in godsnaam te slapen…..we staan in de finale!!”

Die dag zijn we doorgereden naar Cape Tribulation. Met een pontje de rivier over en vervolgens na een mooie route bij weer een prachtig groot strand aangekomen! Bij Cape Tribulation hebben we gekampeerd tussen de palmbomen. De kokosnoten lagen letterlijk opgestapeld naast onze campervan!
Op de route naar Cape Tribulation reden we overigens langs weer een geniale “look out point” Vanuit daar kon je ook het rif zien waar Steve Irwin is overleden door een sting-ray!

Na een nachtje kamperen hebben we een tour gedaan door het regenwoud daar! Erg gaaf maar vooral bomen en planten. Weinig dieren al stikt het daar wel van oa papegaaien, pythons,etc. Vervolgens zijn we weer terug naar het zuiden gereden en belandt in mission beach. Daar hebben we onze campervan weer langs de oceaan gezet. Netjes onder het bordje “No Camping”. Na een maaltijdje en drankje op het strand weer heerlijk geslapen in onze van. Naast ons stond een auto geparkeerd met twee gasten erin. Daar hebben we de volgende ochtend mee ontbeten en zijn we gaan vissen op de Jetty (pier). De Duitse gozer haalde eerste een barracuda uit de oceaan om vervolgens zijn hele lijn te verliezen aan waarschijnlijk een haai aan de haak….ongelooflijk! Ik heb nog nooit zo snel een molen van een hengel zijn draaien!!! Rick heeft de beelden….Smile

Mission Beach en skydiven
In Mission Beach wilde Ricky en ik gaan skydiven. Alles geboekt om vanaf 14000 feet uit een vliegtuig te springen maar het weer was te slecht. Daarom zijn we de volgende dag doorgereden richting Townsville. Het springen gaat nu volgende week gebeuren als we weer terug rijden naar Cairns! Let’s hope for some good weather!! In Townsville hebben we de finale gekeken van het WK. De manager van het hostel haalde het in zijn botte harses om, om 6 uur ‘s ochtends te melden dat we rustig moesten zijn omdat hij anders de tv uit zou zetten. We wisten niet wat we meemaakte…..die hebben we netjes weer naar bed gestuurd! Het was sowieso de enige echt onvriendelijke ozzie die we hier hebben meegemaakt….runde zijn hostel meer als een werkkamp! Hebben dit vervolgens ook maar even op papier voor hem gezet en aan het prikbord gehangen….

Magnetic Island – In to the wild –
In Townsville kwamen we Laurenz uit Mission beach weer tegen. Nu samen met Aurelien, een andere Duitser. Twee fantastische gasten waarmee we samen zijn gaan wildkamperen op Magnetic Island (“Maggie Island”Wink. Echt een fan-tas-tische ervaring!!! Misschien wel de beste tot nu toe hier in Australie! Met de boot naar het eiland. Tentjes, slaapzakken, eten en drinken mee en hiken maar! Zijn al lopende en liftende op West Point gekomen. Het meest noordelijke en bereikbare punt van het eiland! Alleen met 4WD te bereiken. Net op tijd voor een schitterende zonsondergang!! Op het strand hebben we onze tentjes opgezet, kampvuur gemaakt (met veel zorg in stand gehouden door houthakker Ricky!) en heeft Laurens geprobeerd avondeten te vangen! Dit lukte niet, gelukkig hadden we tonijn ook in blik…..De pasta heeft nooit zo lekker gesmaakt als daar!! Net als de goedkope wijn (Goon) overigens…. Toen het hoogtij werd die avond stond onze tent op ongeveer 40m2 strand en bijna omringt door water! De lijnen van de dag ervoor zagen er goed uit, maar we knepen m wel heel ff…..

Slapen op het zand is trouwens wat minder lekker! Had misschien ook te maken met het feit dat er daar ook gewoon krokodillen kunnen zitten. Om de een of andere reden ben je dan toch wat nerveuzer om elke geluidje wat je hoort ‘s nachts! Maar….’s ochtends rond een uur of 7 was iedereen nog heel en zijn we opgestaan! Wakker gemaakt door alle schreeuwende kakketoes, die hier gewoon in het wild vliegen. Net als joekels van vis-arenden overigens!
Echt heel gaaf!

Die dag zijn we weer terug gelopen en gelift naar het centrum van het eiland. Gebroken van de dag en nacht er voor zijn we op het eiland een hostel in gedoken. De volgende dag was het schitterend weer en hebben we de hele dag op een strandje gelegen op het eiland. Tegen het einde van de middag zijn we weer met de veerboot terug naar het mainland gegaan, Townsville! Maggie Island…….echt een schitterende ervaring!!

Nu zijn we weer een paar dagen verder en zitten we in Airlie Beach. Genieten van het weer, beetje stappen en dus wachten op onze volgende unieke ervaring; de Whitsundays!! 3 dagen en nachten op een zeilschip, duiken, eilanden, witte stranden samen met onze grote vriend Jack Daniels! Nog een paar uurtjes en dan is het zover………..!!

Samenvattend, er is echt geen reet te doen hier in Australie en we slepen ons door de dagen en weken heen