rss search

They know what is what, but they don’t know ….

line

…what is what. I’am CROC! – what the fuck!
Krokodillen!! Zoutwaterapparaten van een metertje of 5. Slechts op een meter van je vandaan….alleen dit al was een reden om naar Darwin te gaan! Wat een gave ervaring weer!   Die beesten leven al zo’n 30 miljoen jaar in Australie. Als je die beesten ziet is ook wel duidelijk waarom….rete-agressief en levensgevaarlijk!! We hebben ze op een tour over de Adelaide river van dichtbij mogen bekijken en dat heeft zeker indruk gemaakt! Toch weer eens anders dan de dierentuin en zo’n lullige zoet(what’s in the name)waterkrokodil van 2 meter!

Darwin dus!Laatste keer dat jullie iets van ons gehoord hebben is een ruime week geleden. Ondertussen ben ik beland op Bali en is Rick op de weg naar huis, na een stop in Sydney. De 4 weken samen reizen hebben in Darwin op passend wijze afgesloten. Daar had Darwin namelijk uitstekende faciliteiten voor….

De stad zelf is eigenlijk niet veel meer dan hostels, bars, restaurantjes, clubs en reisbureau’s. Er is niet bijzonder veel te zien. In de omgeving des te meer. Tijdens onze week in Darwin zijn we een lange dag richting Litchfield National Park gegaan. Een lange trip, maar wel weer met heel veel mooie dingen om te zien! De Wangi watervallen, waar we samen nog ijverig een ‘hike’ van 45 minuten hebben gedaan met een tempratuur van 35 graden, de Florence watervallen en uiteindelijk mooie ‘rock pools’. Wij waren vooral onder de indruk van de enorme termieten heuvels. Hele velden vol met ‘gebouwen’, gemaakt door termieten en de grootste zo rond de 4 meter hoog! Heel bijzonder om te zien! Al met al was het een hele lange (450km in de auto) en zeer geslaagde dag! Een ander groot nationaal park, verder van Darwin is Kakadu. Deze hebben we vanuit de folder bewonderd en uiteindelijk besloten om hier niet heen te gaan. Wel zijn we een halve dag gaan zeevissen!

Zalm op de grill
’s Ochtends om 5 uur het bedje uit, ontbijt op de boot, stukje varen en hups, hengels uit! Lekker met een koud biertje erbij rond de klok van 9… Zelf een mooie zalm van een kilootje of 3 uit het water kunnen halen. Twee vrouwtjes uit Hong Kong stonden vlak naast ons en trokken zo ongeveer de hele oceaan leeg…waaronder een niet onaardige haai…!

Een paar zwiterse vrienden waren diezelfde dag een volle dag op zee. Zij kwamen dan ook terug met een joekel van een Jewfish (ze hadden Auzzie dollars als aas)!!
Die avond stond er dan ook vis op het menu! HEERLIJK! Verser dat dit kan je het niet krijgen!

Kamer 8
Verder was Darwin vooral warm, heel warm! Naast zeevissen, Litchfield, de stad en het strand verkennen (wat overigens niet bijzonder is), waren we dan ook tot weinig in staat. ’s Avonds, als het ietsje afkoelde, kwam iedereen weer tot leven. De drank vloeide rijkelijk en de nachten waren lang! Soms in de bar, soms bij het hostel. Een hostel waar overigens de meest bizarre dingen gebeurde. Vooral kamer 8 (bij toeval de kamer van Rick…) had ome Joop graag een camera in gehad… En niet om de reden die het perverse gedeelte van jullie lezers nu door het hoofd schiet. Samenvattend: een Ier die ’s ochtends onder in een stapelbed wakker wordt, en zich afvraagt waarom het bed boven hem van zijn Duitse kamergenoot zo drupt en waarom zijn bed zo nat is…….een Australische No Look Nico die het midden in de nacht voor elkaar krijgt om datzelfde bed volledig omver te trekken en met zijn hoofd dusdanig terecht komt dat hij een half uur later met de ambulance werd afgevoerd. Voorzien van bebloed hoofd, shirt, een bandage en een zakje in zijn rechterhand met daarin een stukje oor….. En dit is nog maar de helft. Rick is ondertussen thuis, dus voor meer verhalen……

Goed, dat was dus Drunkwin. Eh…Darwin.

Afgelopen zaterdag hebben Rick en ik met pijn in ons hart, afscheid van elkaar moeten nemen! Gelukkig was hij in goed gezelschap; twee compleet gestoorde Zwitsers!

Bali
En nu zit ik dus zomaar op Bali. De eerste twee dagen in een relaxed hutje boven Seminyak. Beetje naar het strand geweest en op maandag verhuist naar Kuta. Mijn god, wat een drukte! Echt niet normaal! Verkeersregels kennen ze hier niet, want het knalt allemaal lekker door elkaar heen. Met z’n vieren op een scooter? Geen probleem! Helm? Ja, alleen voor de ouders….een kind van 2 kan wel tegen een stootje! Heel bizar! Zit ook echt midden in de drukte. Voor de kenners; Poppies Lane II. Meest gehoorde zinnen: “Hey Boss, need transport.” Hey Boss, look! You wanna buy.” “You want a massage?” En zelfs 2x “You want a girl?” Dat laatste zet me toch aan het denken….. of ik zie er uit als de gemiddelde sekstourist, of als een heteroseksuele katholieke priester. Geen van beiden spreken me erg aan…

De afgelopen twee dagen heb ik overigens veel van het eiland kunnen zien! Gister gaan mountainbiken. Echt de beste manier om wat van het binnenland en de cultuur te zien! Prachtig uitzicht over de Kintamani vulkaan en meer, fietsen tussen de rijstvelden, authentieke dorpjes, boerderijen, smalle weggetjes door het regenwouden en leuke stops voor bijvoorbeeld een vers bereid kopje Balinese koffie. Echt prachtig en een aanrader! 70% van de route is downhill….dus op een paar flinke klimmetjes na, was het niet erg inspannend! Maar toch 40km op de teller!

En nu zit ik achter de computer, mijn zwembroek nog nat van het raften! Weer een hele dag onder de pannen en ook echt weer heel erg gaaf! Niet de meest wilde rivier waar ik op geraft hebt, maar wel verreweg de mooiste omgeving! Een smalle rivier door het regenwoud, hoge rotsen met veel groen en watervallen links en rechts! 5 man in de boot en gaan maar!! Weer een mooie dag.

Ondertussen wordt dit verhaal al weer wat lang…hoogste tijd om er een einde aan te breien! Iedereen bedankt voor jullie reacties!! Want ik kwam er achter dat ik dat nog helemaal niet had gedaan. Echt leuk om ze te lezen!!

Ik ga aan een Bin-Tang en jullie horen vast en zeker nog van me! The Gan naar Alice Springs en Adelaide staan nog op het programma. Al zal ik ook over de laatste naar verwachting heel kort kunnen zijn….