rss search

Sorry…

line

Sorry Een simpel woord. Kort en krachtig. Soms betekent het heel veel. De andere keer is het een loze kreet zonder waarde.  Vorige week had ik ook een ‘sorry’ in mijn brievenbus…..

Grappig, want ik had hem helemaal niet verwacht. En zeker niet van deze afzender. Het kaartje in mijn postzak, ik heb een postzak achter mijn brievenbus en vind het leuk om dat nu op te schrijven, was niet van een persoon. Kon me zo snel ook niet iemand bedenken wie mij een excuses verschuldigd was. Ja misschien een aantal docenten van de VU voor hun dodelijk saaie en bijna fatale colleges van vroeger. Of die motoragent die heel sneaky op de overgang van de A1 naar de A10 aan het einde van een bocht mij stond op te wachten, oordeelde dat ik niet op tijd invoegde en mij een boete uitdeelde van 150 euro. Of van God. Voor het weer van de afgelopen weken. Maar verder. Nee, ik kon niet echt iemand bedenken.

Het bleek de New York Pizza te zijn. Mijn grote vriend op de Laat. Grappig, want ik ben altijd erg tevreden over ze. Zo af en toe bestel daar ik online mijn voedsel. Gemakkelijk en aan het einde van de bestelling wordt mij altijd beloofd dat ik binnen 40 minuten aan tafel kan. Meestal staat de snorder binnen 20 minuten al voor mijn neus. Service noem ik dat.
De laatste keer had het wel iets langer geduurd, dat herinnerde ik me wel. Maar het had geen indruk op me gemaakt . New York Pizza heeft bij ondertussen aardig wat krediet op gebouwd. Net als vrienden waarvan je weet wat je aan ze hebt. Die relaties kunnen wel tegen een stootje. En zo is het ook met New York Pizza en mij.

En met dit kaartje is dat alleen nog maar beter geworden! Op het kaartje stond namelijk;

“Dear pizza friend (dat ben ik dus), SORRY! Als je wekelijks honderden bestellingen bezorgt, gaat er wel eens iets mis. Je hebt te lang op je pizza moeten wachten. Wij bieden je hiervoor onze excuses aan. Om het goed te maken bieden wij je een gratis pizza aan!”

Zonder dat ik het echt had beseft of verwachtte gaf NY Pizza toe dat ze zich niet aan hun afspraak hadden gehouden. En dat hoort niet. Eerlijk , zelfkritisch en proactief. Daar hou ik van. Zo’n bedrijf kan bij mij niet meer stuk. Advies aan alle grote bedrijven die amper weten dat ze klanten hebben; bestel eens een pizza!

En als ik dan toch bezig ben. Misschien dat de mannen van NY Pizza ook een kleine training kunnen geven aan het scheidsrechterskorps van de KNVB. Daar lopen gasten rond waar het toegeven van een fout bijna net zo zeldzaam is als bescheidenheid bij Mart Smeets. Van het weekend was het weer tenenkrommend met dhr. Sanders. Scheidsrechter bij Heracles –NAC. De man in kwestie gaf een onmogelijke penalty en wist het achteraf zo te formuleren dat het inderdaad geen penalty was maar vanaf de plek waar hij had gestaan in het veld het er wel uitzag als een penalty. Met andere woorden: “mij kan niets worden aangerekend”. Wie dan wel? De firma Ten Cate, die het veld op die manier heeft neergelegd? Bah! Slappe lul!

Medelijden had ik met deze man, toen ik zondagavond Studio Sport zat te kijken. Zien dat je er naast zat maar te schijterig om het toe te geven. Zorgvuldig articulerend stond hij de juistheid van zijn beslissing te verkondigen voor de camera. Beetje misselijk werd ik er van.En toen opeens zag ik hem zitten…. op zijn motor in de bocht van de A1 naar de ringweg A10…..wachtend op mij.
Ik zette het geluid uit en nam nog een hapje van mijn East Side Shoarma Pizza. Met oprechte liefde gemaakt. Dat proefde ik!



Leave a Comment